4 - POWIERZENIA OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE GOSPODARKI FINANSOWEJ JEDNOSTEK, Kontrola zarządcza
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
POWIERZENIA OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE GOSPODARKI FINANSOWEJ JEDNOSTEK
Podstawą do powierzania obowiązków w zakresie gospodarki finansowej jest ustęp 2 artykułu 53 ustawa o finansach publicznych:
Art. 53.
1. Kierownik jednostki sektora finansów publicznych, zwany dalej „kierownikiem jednostki”, jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej tej jednostki.
2. Kierownik jednostki może powierzyć określone obowiązki w zakresie gospodarki finansowej pracownikom jednostki. Przyjęcie obowiązków przez te osoby powinno być potwierdzone dokumentem w formie odrębnego imiennego upoważnienia albo wskazania w regulaminie organizacyjnym tej jednostki.
Zgodnie z treścią w/w ustępu powierzenie obowiązków powinno być dokonane
w formie odrębnego, imiennego dokumentu, powierzone obowiązki należy odpowiednio
i dokładnie określić.
Powierzenia mogą być zawarte w zakresach obowiązków bądź w odrębnych indywidualnych pismach.
Przykładowe
POWIERZENIE OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE GOSPODARKI FINANSOWEJ
…….................................................
(miejscowość)
..………..........................................
(imię i nazwisko)
......………......................................
(stanowisko służbowe)
Na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240) powierzam Pani/Panu od ................... do .................... obowiązki w zakresie gospodarki finansowej obejmujące w szczególności: .......................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
(szczegółowo określić obowiązki)
................................................... ...................................................
(podpis pracownika, data) (dyrektor szkoły)
....................................................
(miejscowość, data)
W treści powierzenia należy podać zakres obowiązków oraz w miarę szczegółowo określić zasady i sposób ich realizacji.
Przykład
Powierzenie sprawowania pieczy nad salą przedszkolną, wyposażeniem biurowym lub inną częścią majątku jednostki (zakres powierzenia) polegające na:
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
(wymienić obowiązki, np. odpowiednie zabezpieczenie sprzętu, okresowe sprawdzanie stanu ilościowego
i użytkowego, dopilnowanie ew. kasacji itp.)
Jeśli imienne powierzenie obowiązków jest częścią szerszych działań organizacyjnych (zarządczych) warto je poprzedzić stosownym zarządzeniem, zapisem w protokole itp.
Przykładem może być np. powołanie zespołu do spraw gospodarki majątkowej. Taki zespół jest bardzo przydatny w razie potrzeby przeprowadzenia inwentaryzacji, wyceny składników, dokonania oceny przydatności składników majątku ruchomego (w tym kasacji) i innych zagadnień związanych
z majątkiem jednostki.
Tym samym staje się zbędne powoływanie doraźne oddzielnych komisji inwentaryzacyjnych, kasacyjnych i in.
Przykładowe
Zarządzenie
dyrektora nr ............ z dnia ..........................
w sprawie powołania zespołu ds. gospodarki majątkowej
1. Powołuję zespół do spraw gospodarki majątkowej w ..............................................................................
(nazwa jednostki)
w składzie:
Imię i nazwisko
Stanowisko służbowe
Funkcja w zespole
......................................................
......................................................
......................................................
..............................................
..............................................
..............................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
2. Zadaniem zespołu jest bezpośredni nadzór nad gospodarką majątkową jednostki oraz wykonywania niezbędnych działań w tym zakresie.
W szczególności zadania te dotyczą:
1) przygotowywania i prowadzenia wewnętrznych kontroli stanów majątkowych, w tym czynności związanych z inwentaryzacją,
2) sporządzanie wyceny składników rzeczowych w przypadkach, gdy taka wycena jest konieczna,
3) przeprowadzanie oceny przydatności składników rzeczowych do dalszego użytkowania oraz
ew. likwidacji składników skasowanych,
4) okresowego sprawdzania i weryfikacji ksiąg inwentarzowych i innych dokumentów związanych
z gospodarką majątkową,
5) innych obowiązków i czynności dotyczących gospodarowania mieniem powierzonych przez dyrektora,
3. Wymienione powyżej zadania powinny być wykonywane zgodnie z obowiązującymi z jednostce procedurami wewnętrznymi. Są to:
1) instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów,
2) instrukcja inwentaryzacyjna,
3) instrukcja postępowania ze składnikami majątku ruchomego powierzonego do używania
w związku z działalnością jednostki,
4) inne (wymienić).
4. Osoby wymienione w ust. 1 wykonują swoje zadania zgodnie z odrębnym imiennym powierzeniem obowiązków na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy o finansach publicznych. W/w dokumenty pełnią równocześnie funkcję upoważnień do realizowania niezbędnych działań, w tym dotyczących czynności sprawdzających w ramach kontroli zarządczej.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem .......................................................
Dyrektor
........................................................
[ Pobierz całość w formacie PDF ]Pokrewne
- Strona startowa
- 4[1].Informacja dla potrzeb oceny wspólnoty mieszkaniowej d o kredytu Nasz Remont - wykład Jaolanty Grześkowiak-Kowalewskiej, WSEI - Zarządzanie nieruchomościami - podyplomowe(1)
- 4 zakreśl poprawne odpowiedzi, Wielcy Polacy, konkurs
- 4 Monety - IV - negatywne aspekty - finanse,
- 4 Jednostki ochrony p.poż, STRAŻ, temat 3
- 388- str 15, pedagogika
- 4 STR, teksty piosenek, piosenki biesiadne
- 38 - UNIFORMOLOGY CD-2004-38 - KnĂśtel's European Armies of the 18th Century Vol.II (2004), Uniform
- 39 - Pan Samochodzik i Wynalazek Inżyniera Rychnowskiego - Tomasz Olszakowski, Pan Samochodzik
- 4 Monety - III - negatywne aspekty w rozkładach na miłość,
- 3Campaigns, RPG, Mordheim rulebook
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- shanti.opx.pl