4-latki(3),

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

JESTEM SAMODZIELNY

 

I Swobodne wypowiedzi dzieci na temat spożywania posiłków  ich domach. Zabawa orientacyjno- porządkowa Zapamiętaj swoją parę.

II Pokaz właściwego zachowania się podczas śniadania połączony z wykonaniem zadania rysunkowego z nalepkami Kanapka.

Cel N.:

-          Zapoznanie ze sposobem nakrywania stołu do śniadania

-          Zapoznanie ze sposobem  kulturalnego zachowania się przy stole w czasie posiłku.

Cele O.:

Dziecko:

-          posługuje się nazwami naczyń ( talerz, talerzyk, kubek) i określa do czego służą,

-          używa pojęć za, przed

-          nazywa produkty, z których zrobiona jest kanapka.

III Ćwiczenia oddechowe Gorąca zupa- rozwijanie pojemności płuc: wdech nosem i powolny wydech ustami. Zabawy w kąciku lalek Przygotowujemy posiłek.

 

I Zagadki pantomimiczne Nazwij to co pokazałem ( mycie, ubieranie, spanie)- naśladowanie ruchem czynności wykonywanych przez dzieci. Zabawy ruchowe ze śpiewem np. Olejanka.

II Zabawa dydaktyczna Ustawiamy naczynia- połączona z wykonaniem zadania rysunkowego z nalepkami Filiżanka i kubek.

Cel N.:

-          Porównywanie liczebności zbiorów i stosowanie określeń tyle samo, o jeden więcej,

             o jeden mniej.

-          Omówienie postępowania z gorącymi naczyniami.

Cele O.:

Dziecko:

-          przelicza w zakresie 1-4,

-          określa liczbę elementów liczebnikiem,

-          wyodrębnia na obrazku koło i nazywa go.

III Porządkowanie naczyń  w kąciku lalek. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń nauczyciela. Rozumienie i stosowanie określeń na, za, obok.

 

I Ćwiczenia słuchowe- rozpoznawanie  znanych piosenek po melodii nuconej przez nauczyciela. Zabawa rytmiczna przy piosence  wybranej przez dzieci.

II Swobodne wypowiedzi dzieci na temat obrazka W Å‚azience.

Cel N.:

-          Kształcenie nawyku dbania o higienę osobistą

Cele O.:

Dziecko:

-          nazywa przybory toaletowe i określa do czego służą,

-          wie Dlaczego należy myć ręce?,

-          projektuje wzór ręcznika .

III Spacer alejkami osiedla. Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne UrzÄ…dzamy Å‚azienkÄ™ dla lalek.

 

I Oglądanie kapci dzieci – określanie ich cech, nazywanie kolorów, porównywanie ich wielkości poprzez  przyłożenie do siebie podeszwami: większe, mniejsze. Zabawa orientacyjno- porządkowa Zapamiętaj swoją parę.

II Zabawa rozwijająca spostrzegawczość Czyj to kapeć? połączona z wykonaniem zadania rysunkowego z nalepkami Kapcie.

Cel N.:

-          Kształcenie nawyku używania zwrotów grzecznościowych

-          Zapoznanie ze sposobem poprawnego ustawienia kapci, ułatwiającego ich założenie

Cele O.:

Dziecko:

-          przestrzega reguł zabawy,

-          doskonali spostrzegawczość wzrokową,

-          posługuje się pojęciem para,

III Zabawa dydaktyczna Co do czego nie pasuje?- porządkowanie przedmiotów według przeznaczenia, uogólnianie pojęć szczegółowych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

I Inscenizacja wiersza I. Suchorzewskiej Buty. Odzwierciedlenie treści utworu ruchem i mimiką. Ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach bęc, stuk, klap, człap, łup, hop. Zabawa orientacyjno- porządkowa Wiatr i liście.

II Zabawa dydaktyczna Ubieramy lalkę  połączona z wykonaniem zadania rysunkowego z nalepkami  Ubranie.

Cel N.:

-          Utrwalenie nazwy ubrań i kolejności ich zakładania

Cele O.:

Dziecko:

-          posługuje się określeniami najpierw, później,

-          rozumie związek pomiędzy sposobem ubrania się temperaturą otoczenia,

-          rozpoznaje i nazywa części ciała.

III Sweter- stemplowanie, wycinanie, nalepianie- ozdabianie szablonu swetra wybranym sposobem. Zabawy na placu przedszkolnym.

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • achim.pev.pl