3latki Plan listopad, plany
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
LISTOPAD ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
1. Obserwowanie pogody i typowych zjawisk atmosferycznych np. deszcz, wiatr, śnieg.
2. Poznawanie w zabawach elementarnych przepisów ruchu drogowego, reagowanie na umowne znaki.
3. Utworzenie z dziećmi kontraktu „Jesteśmy bezpieczni w przedszkolu” w postaci znaków drogowych.
4. Poznanie roli niektórych zwierząt w życiu człowieka, np. kot.
5. Rozpoznawanie i nazywanie kilku żyjących w naturalnym środowisku gatunków zwierząt – np. wiewiórka.
Sporządziła: Regina Szczepańska
Treści programowe
Temat kompleksowy
Metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej
Środki dydaktyczne, literatura
Rozwijanie umiejętności określania pogody:
· Obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych;
· Poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku: deszcz, śnieg, wiatr, mróz;
· Zwracanie uwagi na właściwe ubieranie się w zależności od pogody
Zabawy poranne:
„Wracamy do domu”
„Słońce świeci –deszcz pada”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Bawimy się w niepogodę”
PADA DESZCZlOpowiadanie nauczyciela na podstawie W. Żaby- Żabińskiej „Smutny parasol” – dzieci wiedzą do czego służy parasol; ćwiczenia pantomimiczne – dzieci potrafią miną, gestem pokazać jak wyglądał smutny parasol i jak wesoły.l
Stary parasol, stara torba
lZabawy z wodą – przelewanie wody kubkiem, obserwowanie jak farba rozpuszcza się w wodzie, rozdmuchiwanie kolorowych kropel za pomocą rurki – dzieci zdobywają nowe doświadczenia, potrafią oczekiwać na swoją kolejkę.l
Plastikowe przeźroczyste pojemniki, kubki, farba, rurki, kartki
lSłuchanie piosenki „ Deszczyk ” - dzieci zapamiętują treść piosenki, śpiewają wspólnie z nauczycielka, potrafią odgadnąć zagadki, naśladują różnymi przedmiotami odgłosy jakie wydaje deszcz, szum wiatru, naklejają na kartkę elementy parasola, ozdabiają go.lPiosenka - U. Smoczyńska-Nachtman „Kalendarz muzyczny”, kartka stojąca, wycinanki
lZabawa matematyczna - „Deszczowe kropelki” – dzieci potrafią skupić uwagę na wierszu M. Przeźniaka „Kropelki”, przeliczają do dwóch, potrafią określić, który bukiet kropelkowy jest większy.lWiersz- bibliografia, sylwety powiększonych kropli deszczu (3 dla 1 dziecka), 2 wazony
l Zabawy przy piosence „Spacer po dywanie” - dzieci reagują na przerwę w muzyce, potrafią dobrać się parami i maszerować po sali w rytm muzyki. Nauka piosenki „Nie chcę cię znać”- dzieci zapamiętują treść piosenki, naśladują gesty nauczycielki..lNagranie magnetofonowe piosenki, zbiór własny, zabawki - maskotki
1. Dostarczanie bogatych, pozytywnych przeżyć treści do zabaw podejmowanych przez dzieci.
2. Stworzenie z dziećmi kontraktu „Jesteśmy bezpieczni” w postaci umownych znaków drogowych
Zabawy poranne:
„Garaż”
„Dętka”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Jazda samochodem”
JESTEŚMY UCZESTNIKAMI RUCHU DROGOWEGOl Wycieczka na skrzyżowanie – rozmowa połączona z obserwacją – dzieci poznają elementarne zasady ruchu drogowego (chodzenie prawą stroną chodnika, przechodzenie przez jezdnię w wyznaczonym miejscu); szybko reagują na polecenia nauczycielki.lSygnalizacja świetlna, krążki w 3 kolorach: żółty, czerwony, zielony
l Wykonywanie pojazdów – dzieci oklejają pudełka po zapałkach, doklejają koła; zabawa ortofoniczna „Pojazdy” – dzieci rozwijają narządy mowy na zgłoskach „tur”, „ti”, „ ter”, poprzez naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy.lPudełka po zapałkach, wycinanka, klej, wycięte koła
lĆwiczenia słuchowe „Jaki to pojazd?” – dzieci rozpoznają głosy wydawane przez pojazdy (tramwaj, motor, ciężarówka, samochód); potrafią odnaleźć wśród zabawek poszczególne pojazdy; uważnie słuchają poleceń; potrafią skupić uwagę na odtwarzaniu dźwięków.lKaseta z nagraniem dźwięków pojazdów, zabawki pojazdów i obrazki
lSłuchanie wiersza I. Salach „Światełko” – dzieci zapoznają się z wyglądem i znaczeniem sygnalizatora świetlnego; zapamiętują i potrafią nazwać kolory; uczą się krótkiego wiersza.lWiersz I. Salach – bibliografia, sygnalizacja świetlna
l Ćwiczenia oddechowe „Kolorowe kółka” – dzieci rozwijają pojemność płuc poprzez umiarkowane dmuchanie na bibułkowe kółka zawieszone na sznurku; naklejają odpowiednie kółka na kontur sygnalizatora.lSznurki z kółkami, kontur sygnalizatora dla każdego dziecka, kółka w 4 podstawowych kolorach dla każdego dziecka
1. Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt:
· Porównanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa;
· Zwrócenie uwagi na ich wygląd, sposób poruszania się i zdobywania pożywienia.
· Udział w akcji „Pomagamy czworonożnym przyjaciołom”
Zabawy poranne:
„Kotek pije mleko”
„Kotki”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Zabawy z kotkiem”
MÓJ KOTEKlHistoryjka obrazkowa „Czarny i biały kotek” inspirowana wierszem H. Bechlerowej „O dwóch kotkach” – dzieci rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe; potrafi ułożyć historyjkę obrazkową; odróżniają kolory: biały i czarny; potrafią wskazać głównych bohaterów opowiadania.lIlustracje, wiersz H. Bechlerowa – bibliografia, koła w kolorze białym i czarnym
lWyklejanka uzupełniona rysunkiem na temat „Kotek” – dzieci kolorują kotka, naklejają mu łatki, oczy, nosek oraz dorysowują wąsy i pyszczek, potrafią samodzielnie nakleić w odpowiednim miejscu części ciała kota.lKsero z konturem kotka bez oczu, nosa, wąsów, łatek, kredki czarne, klej, części do naklejenia
lĆwiczenia klasyfikacyjne „Co jedzą kotki”- słuchanie wiersza A. Przemyskiej „Masz tu, kotku” – dzieci potrafią zakwalifikować do jednego zbioru pokarm, którym odżywia się kotek. Wycieczka do schroniska zwierząt w celu przekazania zgromadzonej żywności dla zwierząt.lWiersz A. Przemyskiej – bibliografia, różnego rodzaju pokarmy tj. mleko, wędlina marchewka, owies itp.
l Zabawa ruchowa przy piosence „Uparty kotek” – dzieci naśladują ruchy kotka z piosenki; ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej: dzieci składają w całość pocięte obrazki kotków.lWiersz I. Salach – bibliografia, 3 pocięte obrazki kotków
lWykonanie „ Wełniany kotek” – dzieci potrafią nakleić na kontur kotka wełnę lub kawałki futerka, znają budowę kotka; zabawa muzyczno-ruchowa „Kot i wróble” – dzieci poruszają się w rytm muzyki, reagują na przerwę w muzyce.lKontur kotka na tekturce stojącej, wełna, futerko, klej
1. Rozpoznawanie i prawidłowe nazywanie kilku żyjących w naturalnym środowisku zwierząt, np. wiewiórka
Zabawy poranne:
„Zbieranie orzeszków”
„Wiewiórki do dziupli”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Wiewiórka i misie”
Spacery po świeżym powietrzu celem dotlenienia organizmu
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]Pokrewne
- Strona startowa
- 4-latki kwiecień inny, piosenki na Dzień Mamy i Taty, plany kwiecień, maj, czerwiec
- 4-latki, piosenki na Dzień Mamy i Taty, plany kwiecień, maj, czerwiec
- 4-latki kwiecień, PLANY
- 4-latki luty, PLANY
- 4-latki październik, PLANY
- 4-latki marzec, PLANY
- 4-latki, plany miesięczne
- 4-latki maj, PLANY
- 4-latki styczeń, PLANY
- 4-latki czerwiec, PLANY
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- shanti.opx.pl