4-latki(2),

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

JESIEŃ W SADZIE

 

I Segregowanie owoców do koszyków według rodzaju (gruszki, śliwki, jabłka)- utrwalenie nazw kolorów owoców . Umieszczenie koszyków z owocami w kąciku przyrody. Zabawa orientacyjno- porządkowa Marsz do sadu.

II Utrwalenie wiadomości dotyczących wyglądu i nazw niektórych owoców niektórych owoców na podstawie wiersza M. Konopnickiej .

Cele N.

-          Zapoznanie z darami jesieni,

-          Używanie  i rozumienie znaczenia słowa sad

Cele O.

    Dziecko:

-          określa nazwę, wielkość i kolor owoców,

-          posługuje się określeniami mniejsze- większe

III Zabawa dydaktyczna Znajdź taki sam owoc-wyrabianie umiejętności spontanicznego wypowiadania się. Zabawy dowolne.

 

I Ćwiczenia oddechowe Jabłuszka – dmuchanie na lekkie zawieszone na listkach przedmioty. Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

II Słuchanie wiersza I. Laris Jabłka połączone z wykonaniem zadania rysunkowego z naklejkami Jabłka.

Cele N.

-          Kształcenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącym i wielkości,

-          Rozpoznawanie i nazywanie drzew po owocach.

Cele O.

  Dziecko:

-          umie wymienić nazwy niektórych drzew owocowych,

-          Przelicz w zakresie trzech,

-          Poprawnie stosuje określenia większe, mniejsze i najmniejsze.

  II Zabawa Jak smakuje owoc?- rozpoznawanie owoców po smaku i nazywanie ich. Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia. Zabawy na placu przedszkolnym.

 

I Zabawa dydaktyczna Czarodziejski woreczek – rozpoznawanie owoców po dotyku Zabawa ruchowa z elementami czworakowania  Jeż w sadzie.

II Śliweczki- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wydzieranie i przyklejanie małych kawałków papieru.

Cele N.

-          Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dopasowywanie i składanie obrazka z części

-          Określanie i porównywanie liczebności zbiorów.

-          Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej podczas zabawy.

Cele O.

Dziecko:

-          rozpoznawanie i nazywanie  owoców po opisie,

-          stosowanie określenia po równo

-          doprowadzanie pracy plastycznej do końca.

III Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Łączenie w pary obrazki owoców.

 

 

 

I Wykonanie zadania rysunkowego z naklejkami Gruszki- utrwalenie nawyków mycia owoców przed spożyciem. Zabawa orientacyjno- porządkowa Marsz do sadu.

II Spacer alejkami osiedla- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

Cele N.

-          Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie

-          Obserwacja drzew owocowych

-          Obserwacja pracy ludzi w ogrodach jesienią.

   Cele O.

  Dziecko:

-          dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,

-          dzieli się wrażeniami z obserwacji.

III Malowanie farbą plakatową Mój ulubiony owoc- wyrażanie własnych obserwacji w formie plastycznej. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki, śliweczki tańczą wokoło...

 

I Ćwiczenia klasyfikacyjne Połącz owoc z cieniem- rozpoznawanie i nazywanie owocu po jego kształcie. Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

II Rozwijanie wyobraźni dziecięcej podczas słuchania opowiadania M. Kruger Apolejka i jej osiołek.

Cele N.

-          Poznawanie dłuższych utworów literackich o wartościach wychowawczych

-          Rozwijanie wyobraźni dziecięcej

Cele O.

Dziecko:

  -  uważnie słucha bajki,

-          umie ocenić zachowanie bohaterów,

III Rytmiczny podział nazw owoców na sylaby. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki, śliweczki tańczą wokoło...

 

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • achim.pev.pl