4-latki(4),

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

LUBIĘ PSY

 

I Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosu małego i dużego pieska. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej- składanie w całość pociętego obrazka psa. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski w domu- pieski na spacer.

II Wzbudzenie u dzieci sympatii do zwierząt na podstawie opowiadania  A.Świrszczyńskiej Pimpuś.

Cel N. - Zapoznanie z budowÄ… psa

-          Zwrócenie uwagi na humor zawarty w utworze

Cele O.

Dziecko:

-          Zna budowę psa

-          Buduje budę dla psa

III Ćwiczenia relaksacyjne Głaskanie pieska. Dowolny taniec przy piosence Puszek- Okruszek

Zabawa Kto wymyśli najładniejsze imię?

 

I Zabawa rozwijająca percepcję wzrokową O którym piesku mówię?. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski w domu- pieski na spacer.

II Piesek- ćwiczenie sprawności manualnej poprzez wypełnienie kawałkami wełny rysunku psa.

Cel N.- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

Cel O.

  Dziecko:

-          wykonuje pracę plastyczną

-          klasyfikuje według jednej cechy

III Udział dzieci w Międzyprzedszkolnym przeglądzie teatrzyków- inscenizacja Pod grzybem.

 

 

I Ćwiczenie graficzne Buda. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski w domu -pieski na spacer.

II Zabawy przy piosence Puszek- Okruszek.

Cel N.: - Reagowanie ruchem na melodię graną z różną dynamiką

Cele O.

Dziecko:

-          porusza się rytmicznie przy muzyce,

-          wyklaskuje proste rytmy,

-          koloruje sylwetę psa

III Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski. Wycinanie prostych kształtów z papieru.

 

I Rozmowa na temat obrazków pod wspólnym tytułem Jak psy pomagają ludziom. Zabawa ruchowa przy piosence Puszek- Okruszek.

II Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych różniących się kolorem i wielkością.

Cel N.- rozpoznawanie i nazywanie kształtów figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat)

-          utrwalenie nazw kolorów.

Cel O.

Dziecko:

-          wyszukuje rytm w szeregu figur

-          układa dowolne kompozycje z użyciem figur geometrycznych

III Zabawa ćwicząca słuch Lis i gąska. Spacer alejkami osiedla- obserwacja psów, opisywanie ich wyglądu.

 

I Indywidualne układanie obrazków historyjki Co przydarzyło się Azorkowi? Zabawa ruchowo- naśladowcza Co robią pieski?

II Teatrzyk kukiełkowy na podstawie utworu A. Chodorowskiej Ważna sprawa.

Cel N. – Zapoznanie ze zwyczajami psów

-          Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt

Cele O.

Dziecko:

-          rozumie niebezpieczeństwo grożące w kontakcie z nieznajomym psem

-          klasyfikuje obrazki ( Co jedzą zwierzęta?)

III Zabawa muzyczna Psi koncert. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej ( kinezjologia edukacyjna) Psie ślady- chodzenie po papierowych śladach ułożonych w kształcie leniwej ósemki.

 

 

... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • achim.pev.pl