4 podstawowe błędy, Artykuły (WebRip)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
4 podstawowe błędy, które niszczą dobrą konwersację

383 • 17 października 2011 • 22:07

Wiesz na pewno, jak ważne jest pierwsze wrażenie.

Poznajesz drugą osobę, a jej mózg na podstawie doświadczenia błyskawicznie dokonuje oceny Twojej osoby.
Mimika, sposób ubierania się, chód – to wszystko jest kodowane i w ten sposób w głowie drugiej powstaje obraz, zdanie nt. Ciebie.

Później wiele zależy już od tego, jak i, przede wszystkim, co mówisz.
Dlaczego nie dostałem tej pracy? Dlaczego nikogo nie bawią moje żarty? Dlaczego on do mnie nie dzwoni?

Są pewne przyzwyczajenia, które sprawiają, że rozmowa z nami staje się nużąca.
Dobrze, gdy rozmawiamy z prawdziwym przyjacielem, który delikatnie nam zwróci na to uwagę. Ktoś inny może po prostu przestać się odzywać.

Przyjrzyjmy się, co może być powodem tego, że inni nie chcą z nami rozmawiać.

Do którego typu rozmówców należysz i jak inni mogą Cię odbierać?
Proste porady mogą podnieść jakość naszej komunikacji i ocieplić stosunki z otoczeniem.

Człowiek-papuga

Czy to nie jest irytujące, gdy ktoś parafrazuje nasze pytanie oraz ciągle powtarza to samo?

„Ale fajna pogoda!” – „No rzeczywiście – fajna”.
Zero inicjatywy. Odpowiedź – przewidywalna.

Plan działań: Powiedz, co czujesz. Podziel się własnym zdaniem.

Wampir energetyczny

Z wielką przyjemnością słucha cudzych historii, jednak szkoda mu energii na komentowanie wypowiedzi innych ludzi.
Gdy otworzy buzię, wydaje się, że mówi od niechcenia. Nie słychać ani cienia emocji.

Posłuchajcie wypowiedzi niektórych wykładowców. I oni dziwią się, że studenci zasypiają na wykładach?!
Rozmowa zakłada zaangażowanie obu stron.

Plan działań: Wyobraź sobie, że coś komuś opowiadasz i nagraj swój głos na dyktafon. Zobacz, jak zmieni się barwa Twojego głosu, gdy się uśmiechniesz. Podkreślaj słowa kluczowe, popracuj nad intonacją.

Entuzjazm był jednym ze stałych elementów

Kapitan Oczywistość

Kto to jest Kapitan Oczywistość? Przeczytaj sobie na

Znasz każdy jego ruch, więc w żaden sposób Cię nie zaskoczy. Po co idzie do kuchni? „Na kawę”. Gdzie wychodzi? „Na spacer”.
Po kilku takich dialogach przestajesz pytać tę osobę pytać o cokolwiek. W końcu i tak wszystko wiesz.

Plan działań: Ciekawa rozmowa zależy od błyskotliwych i nieoczekiwanych odpowiedzi (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku!).

(Zdjęcia: , , , , )

Narcyz

Narcyz chętnie mówi, ale zawsze o sobie. Jeżeli pyta kogoś o to, jak spędził weekend, to wyłącznie po to, aby za chwilę skierować uwagę na siebie: „Fajnie. A ja w ten weekend…”.

Na dobrą sprawę narcyza nie obchodzi to, co czujesz. A czujesz narastającą irytację!

Plan działań: Po prostu się pilnuj i nie przerywaj. Zadawaj pytania i upewniaj się, że dobrze rozumiesz rozmówcę. Przywołuj poprzednie zdania.

Który typ rozmówcy najbardziej irytuje Ciebie?

[

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • achim.pev.pl